29. 11. 2012

Miguel - Kaleidoscope Dreams

Whenever I play some r&b/hiphop album that is or attempts to be mainstream, I always wait for the moment when it gets really bad. Those records have an hour-plus of material, in the first third they run out of all the singles and then hope that you are dazzled enough to overlook the bland remainder. This model has survived because it has become expected. Everyone does it: layering collabs on the top of each other and indulging in a mutual back-patting. After receiving the million that the label gave you for the record, without a firm hand, you can easily lose interest in the concept and just blow the money on 30 seconds of a Rick Ross verse because someone from the label said "straight to the chaaaart, baby". Miguel left this out. After the Art Dealer series, he took some paper and wrote all of the pros and cons. He has his own vision and taste, he doesn't need Diplo to make him Climax just for embarrassing the rest of the album. He doesn't do tv drama nor does he stay high above the music itself. And even without those things you know that the pussy is his.
__________________________________________________________

Vždycky když si stáhnu nějaký r&b/hip-hop, co je nebo se pokouší být mainstream, tak jenom čekám, u jaký písně se to pokazí. Ty desky mají většinou hodinu plus, první třetinu vystřílí všechny singly a pak doufají, že jste oslněný natolik, že vám klesla pozornost. Tenhle model přežívá ze stereotypu, dělají to všichni, vrstvení hostovaček a plácání se po zádech je v povaze. Navíc když vám dá label milion na desku, tak se bez pevný ruky vykašlete na koncept a bouchnete ho na 30 sekund sloky od Ricka Rosse, protože vám někdo z labelu pověděl "rovnou do hitparád, jo". Miguel si tohle odpustil, po Art Dealer sérii si vzal papír a sepsal všechny pro a proti. Má vlastní vizi a vkus, nepotřebuje Dipla, aby mu udělal jeden Climax a tím ztrapnil zbytek desky. Nedělá exhibice, tv dramata, ani nestojí tak vysoko nad hudbou samotnou. I tak je všem jasný, že that pussy is his.

Žádné komentáře: